Ești stresată? Iată cum îți afectează frumusețea!

De la o zi la alta, aflăm cât de mult ne dăunează stresul atât dispoziției noastre, productivității și eficienței, dar și aspectului nostru fizic. Cortizolul, adică hormonul de stres, este deosebit de dăunător pentru piele, întrucât reduce nivelul de umiditate din piele, descompune colagenul și favorizează pigmentarea, acneea, eczemele și psoriazisul.

Îmbătrânirea prematură și acneea sunt doar două dintre cele mai frecvente probleme ale pielii cu care se confruntă adulții, iar stresul și oboseala sunt principalii vinovați. Domeniul relativ nou al psihodermatologiei abordează impactul emoțiilor asupra pielii, iar până în prezent, s-a descoperit că mai bine de 30% din afecțiunile pielii sunt declanșate de stresul psihologic.

Prin urmare, masajul, respirația profundă și alte tehnici de relaxare pot avea adesea rezultate radicale vizibile pentru piele.

Legătura dintre meditație și un ten mai sănătos

Practica antică a meditației vedice este cel mai eficient medicament împotriva stresului care, odată învățat, durează o viață întreagă. Studiile arată că oamenii care practică meditație sunt mai puțin stresați, se bucură de o stare mai bună de sănătate, au mai multă energie, un somn mai odihnitor și mai puțină tensiune în viața lor.

Mai mult decât atât, se pare că meditația favorizează și inteligența. Cercetările au constatat că, în timpul meditației, creierul funcționează într-o manieră foarte ordonată și coerentă. O astfel de funcționare a creierului corespunde cu mai multă creativitate, o memorie și o capacitate de învățare mai bună și are drept rezultat o rațiune morală și o stabilitate emoțională mai înaltă.

Învățând cum să gestionați modalitatea în care răspundeți la factorii de stres înseamnă totodată un ten mai sănătos și mai radiant. Alături de meditație, respirația profundă s-a dovedit că poate calma sistemul nervos central și scade nivelul cortizolului.

De asemenea, automasajul zilnic poate ajuta la ameliorarea celor trei miliarde de receptori ai nervilor care se află chiar sub suprafața pielii. Iar dacă mai folosiți și un produs natural, așa cum este Kosmo Line Unt de Shea antirid 100% natural, rezultatele nu se vor lăsa așteptate. Acest unt de shea de la Kosmo Line este îmbogățit cu Omega 3-6-9 extras din sâmburi de struguri și colagen, așa că previne formarea ridurilor și semnele de îmbătrânire.

O dietă alimentară echilibrată previne inflamarea pielii

O alimentație bogată în antioxidanți poate ajuta la protejarea pielii împotriva distrugerilor cauzate de stres și radicalii liberi. Vitamina C, de asemenea, mărește cantitatea de colagen produsă de organism. Mai trebuie să știți că un corp stresat are mare nevoie de magneziu, zinc și toată grupa de vitamine B. Deși un pahar cu vin poate părea un leac, nu este indicat să consumați alcool atunci când vă aflați sub stres deoarece poate deshidrata pielea și poate reduce semnificativ nivelul de vitamine B.

Sprijinirea sănătății digestive este imperativă pentru reducerea stresului, deoarece serotonina – hormonul care ne face să ne simțim bine – este produsă în sistemul digestiv. Stresul poate provoca inflamația în organism și studiile au arătat că există o corelație puternică între intestinul inflamat și pielea inflamată.

Dacă nu veți mai consuma zahăr rafinat, veți echilibra flora intenstinală, mai ales dacă începeți să consumați și cât mai multe probiotice. Puteți consuma și ceaiuri de plante care diminuează stresul și susțin glandele suprarenale, cum ar fi mușețel, ginseng, ginkgo biloba și lavandă.

Cafeaua nu este foarte recomandată chiar dacă vă oferă o doză de energie dimineața, întrucât vă poate distorsiona percepția asupra a ceea ce este urgent și ce nu este, sporind inutil nivelul de stres.

În cele din urmă, pentru o piele sănătoasă, este important să efectuați zilnic exerciții fizice, dar la fel de important este să vă odihniți cel puțin 7 ore.

 

Ai ceva de adăugat?

*